Economie
10 november 2015 | door: Ton den Haan, Marketing Intern

We nemen te weinig tijd voor belangrijke investeringen

Veel bedrijven maken de fout geen tijd te nemen voor een dure investering. Later krijgen bedrijven hier last van, omdat bijvoorbeeld de printer niet aansluit op het gebruiks-/ bedrijfsprofiel.

"Het investeren in een nieuwe printer; een belangrijke beslissing"

Vaak wordt er geen rekening gehouden met de vraag welke vorm van aanschaf het meest geschikt is voor het bedrijf: kopen, huren of leasen. De printer even als voorbeeld houdende: bij de koop van een printer is de initiële aanschafwaarde hoog en ‘kopen’ is simpelweg de goedkoopste optie. Wanneer een bedrijf geen budget heeft is ‘leasen’ voor lange termijn een optie, per maand wordt er dan een vast bedrag betaalt. Zo kunnen de uitgaven dan gemakkelijk worden gereguleerd. Tot slot is het ‘huren’ van een printer ook een mogelijkheid. Dit gebeurt veelal voor op de korte termijn, voor op een beurs of evenement, bij huren betaalt u net als bij leasen een maandelijks bedrag. 

 

Bedrijven brengen vaak het gebruik en verbruik van de printer niet nauwkeurig in kaart. Wanneer de printer een hoog verbruik niet meer aan kan, ontstaan er lange wachtrijen. Dit vertraagt de bedrijfsprocessen weer en maakt het personeel ook niet echt blij. Ook naar het ‘soort document’ wordt niet gekeken. Tekstdocumenten zijn uiteraard anders dan documenten met veel afbeeldingen.

 

Bovendien komt het voor dat bedrijven bij de huidige printerleverancier willen blijven, zonder echte te vergelijken wat de andere mogelijkheden zijn. Terwijl het mogelijk is om met een goed vergelijk straks de juiste printer op de juiste plaats te hebben staan. Het kost misschien wat tijd en geld, maar op de lange termijn heeft een organisatie hier profijt van. 

 

Daarnaast wordt er vaak niet gekeken naar wat de mogelijkheden zijn wat betreft printen. De 3D-printer is op het moment erg in opkomst en kan een toegevoegde waarde bieden voor een bedrijf. Het is niet ondenkbaar dat de 3D-printer in de nabije toekomst een onlosmakelijk onderdeel wordt van het productieproces binnen een organisatie. Maar voor nu worden de 3D-printers vaak gebruikt voor een demonstraties en beurzen. Ideaal om een prototype van het product te showen aan de consument of als publiektrekker. 

 

De reden waarom bedrijven geen vergelijk maken of mogelijkheden bekijken is omdat zij hier geen tijd voor hebben. De meerwaarde van een goed vergelijk wordt in een beginstadium niet ingezien en pas later, als het product niet lijkt te passen wordt er gekeken naar wat er had moeten gebeuren. Dat is vergelijken met terugwerkende kracht. Om dit laatste geval te voorkomen kan een vergelijker ingeschakeld worden; dit zijn vaak leadgeneratiebureaus die meerdere printerleveranciers op de hoogte brengen van een behoefte. Maar deze leadgeneratiebureaus denken vaak niet met de klant mee, aangezien zij tien aanbieders langsturen zonder enig onderzoek naar het bedrijf  en de wensen en behoeften. Daarom zou er een bedrijf moeten zijn dat met andere bedrijven meedenkt wat betreft een aanschaf van (bijvoorbeeld) een dure printer. 

 

Wat is het bedrijfsprofiel en welke printerleveranciers sluiten hier het beste op aan? En geen tien afspraken, maar twee afspraken met de beste leveranciers die tegen elkaar concurreren zodat u de beste prijs geniet. Geen koffieafspraken meer die zonde zijn van uw tijd. Eigenlijk een simpel concept, maar een dergelijk leadgeneratiebureau is moeilijk te vinden. 

Trefwoorden:
Economie

Deel

met uw netwerk:
Opiniestukken van: Ton den Haan, Marketing Intern
We nemen te weinig tijd voor belangrijke investeringen - 10 november 2015



Meer opiniestukken:

Bestel online:

Zo wordt u opiniemaker

In dit boek leert u in tien stappen denken en schrijven als een journalist

 

Alleen nog verkrijgbaar via bol.com


Schrijftip van de week

Week 50
Practice what you preach
> Meer